onsdag 1 september 2010

Förkylt varé här=(

Nu är det inte mycket med mig ska jag säga er...
Efter skogspromenaden i söndags, där jag "råkade" trampa snett och blev stående i en bäck med vatten över knäna, och inte hade torrt ombyte med mig, utan fick trampa på i blöta skor & byxor i några timmar, så kom förkylningen som ett brev på posten.

Kände redan på måndag förmiddag att det började klia i halsen.
Tisdagen gick det att jobba på ren & skär vilja- men idag var det stopp!
Har legat med feberfrossa i natt och hostat och snorat större delen av natten. Stackars Peter...han har nog inte fått sova så många timmar han heller när jag hostat så. Tanken slog mig att jag KANSKE borde gå och lägga mig någon annanstans, men jag var så sjuk så jag orkade inte...

Så jag och Pixi har spenderat dagen i sängen. Hon lite otålig ibland...då har jag hasat i mjukisbrallorna, och tagit en sväng på tomten...grannarna har säkert undrat vad det är med mig...blek & glåmig med håret på trekvart...i nattlinne & mjukisar mitt på blanka dan.
Men det är som det är. Är man sjuk så är man. Nu hoppas jag att jag piggnar till fort bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar