tisdag 28 september 2010

Besök!

Nu skäms jag... nu har det gått en hel vecka sen jag skrev sist på bloggen...tyvärr blir det så att bloggen blir lidande när det är mycket annt i luften. Hoppas ni har överseende med att det blir lite sporadiska inlägg=)

Den här helgen har vi haft finbesök!
Det var min 80- åriga farmor som tog bussen till oss i Sunne ända från Östergötland. Riktigt modigt gjort med tanke på att hon inte åkt kommunalt på MÅNGA MÅNGA år!
Jag försökte få henne att ta tåg, för att det är billigare och går mycket snabbare- men det vill hon inte, utan det fick bli bussen istället!

Och gissa vilka som blev bästisar...? Inte så svårgissat va!



Pixi stog SÅ troget nedanför hennes stol så fort vi åt mat eller fikade.
Undrar varför...
Jag kan också tala om att Pixi´s lilla mage varit otroligt gasig, och hon har släppt brakare som inte går av för hackor sen farmor åkt hem...hennes lilla mage fick nog mycket göttigt som den absolut inte var van vid...=)

Farmor hade också en ängels tålamod och lärde mig att sticka raggsockor under sin lilla visit. Hon har själv stickat i hela sitt liv, och mönstret har hon i huvudet.

Jag är fortfarande på socka nr 1, och tror att jag kanske kan knåpa ihop något som går att dra på foten...om inte så är det bara att repa upp....men det bär mig emot!


Iallafall så fick vi en riktigt mysig helg ihop, och jag hoppas att vi snart kan åka och hälsa på hemma hos henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar