lördag 12 april 2014

Stärkande läsning...

Jag blir faktiskt glad av att läsa att ni också väntar... Då känner jag mig inte lika ensam:)
Jag vågar knappt ringa till nån jag känner nu  för det svaras förväntansfullt, precis som om " är det klart nu"...
Och hör man inte av sig som man brukar så kan det också tolkas som om att man har åkt iväg...

Apropå tipsen...
Ananas har jag provat- funkar inte. 
Hallonbladsthe- jo det funkar på så vis att  jag får sammandragningar, men inga riktiga värkar. (Tolkar det som om bebis inte  är redo än...)
Promenader- varje dag! Händer inget förutom att jag blir rosig om kinderna och VARM!  
Och det sista låter jag bli... Känns inte lockande helt enkelt nu i mitt valross stadium.

Och namn- vi har ett par stycken som vi lurar på.
Olle- gillar vi allihop!
Likaså Alvin
Sen har jag Wilmer och Elton som inte faller i Peter och Victors smak.

Man vi bestämmer inget innan vi ser om det passar.

När Victor föddes hade vi flera olika förslag på namn men inget av dem var Victor. Men när vi fick se honom första gången så sa vi nästan Victor i mun på varann. Det var så självklart att han skulle heta så och vi funderade aldrig över något annat namn sen heller. Det bara var en Victor!
Med Julia tog det nån vecka innan vi hittade rätt namn så där var det inte lika självklart. 
Men min åsikt är att man ser vad som passar när man väl ses första gången.

För övrigt så har vi en lugn kväll i soffan. 
Victor sover hos kompis och jag och Peter och hundarna ligger i soffan och maratonkollar på tv.
Det har regnat rejält hela em så hundarna fick sig ett välbehövligt bad med shampoonering efter sista kvällsturen så de luktar riktigt gott nu:)


Dax att sova. Hoppas på bättre tur imorgon:)

3 kommentarer:

  1. Ja, nu är det söndagmorgon, vi skall åka till Hammarö, Julia konfirmeras.
    Idag fyller ju Maria i Stockholm år, talar ni vid henne hälsa. Här kommer tankar
    och kramar till er från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  2. Jo, så är det.......de kommer när de själva vill, sällan det går att skynda på. Tänkte just på hur jag själv hade det vid en av mina graviditeter, jag fick rådet att gå uppför en brant backe, DET skulle minsann dra igång det hela sas det.
    Men efter flera dagars knatande uppför denna backe i junivärme, helt slut och kokhet, gav jag upp. Gossen kom inte förrän åtta dagar efter dessa övningar, det enda jag fick ut av detta var ödem och det kunde jag undvarat.
    När det kommer till namnval så har du helt rätt, hur genomtänkt det kan vara, så blir det inte rätt i alla fall när man ser den lilla. 3 av mina val av namn, så landade bara ett rätt, resten var bara helt fel. Numera får man vänta på barnbarn och jag skulle bli glad om något av dem kommer att heta Theodor, som är så fint, tycker jag. Eller André eller Jennifer eller......finns många vackra namn. Jag bli nöjd bara inte barnet får lida för sina föräldrars dumhet.(när fantasin slår över alltså) Haha. Hoppas er väntan är över snart, snusa bebisnacke är det bästa som finns. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Ja här väntas det oxå med spänning om att en liten Lindgren tittat ut. Tror att det är bättre att samla krafter inför vad komma skall än försök hitta på olika saker som du bara blir trött av. Även om du skulle behöva gå över tiden så är det väldigt snart ni får träffa eran lille. Massa kramar från hela familjen johansson

    SvaraRadera