tisdag 31 januari 2012

Tavelhäng



Äntligen har Julia fått upp lite tavlor på sina väggar.
Det är ungefär tre år sen vi tapetserade och gjorde nytt i hennes rum... Precis när allt var sprak nytt, då ville jag gärna vänta med att hänga saker på väggarna, så det inte blir onödiga hål.

Och gissa vad hon valde att ha i sina nya ramar?




Det som hon älskar mest i hela världen såklart- HÄSTAR!



Nu syns det verklligen att det bor en hästtokig tjej i hennes rum:)

Just plancher är ganska smart att rama in. Hon får nya plancher hela tiden i den hästtidning hon prenumererar på, och det är ganska lätt att bara snäppa upp ramen och byta ut motiv.
När jag var "liten" kommer jag ihåg att jag hade massor av plancher uppnålade på väggen! Eller ännu värre...en del var uppsatta med kludd (som gjorde fina fetfläckar på tapeten). Varje vecka hängde jag på dörren till Ruds kiosken i Karlstad för att köpa senaste numret av OKEJ som var den tidens "innetidning". Finns den kvar än tro?

Mina favoritmotiv var
  • alla medlemmar i A-ha (störtsnygga, speciellt sångaren Morten Harket)

Shakin Fredrik (sååå söt)









Som ser ut så här som "vuxen"...

Ja, honom hade jag INTE kännt igen på stan!

Andra favoriter var Herrey´s som jag också tyckte var oerhört snygga. Just Herréy´s var så välrepresenterade på rummet att de satt lite överlapp.



Snygga- eller hur? Min favvo var "lillebrorsan". Kommer inte ihåg hans namn.

 
All bilder kopierade från webben!
 
När jag kollar mina inlägg så ser jag att det är allt mellan 2 och 30 sidvisningar på alla mina inlägg. Ingen läsar anstormning direkt, men jag är glad att någon vill läsa det jag skriver överhuvudet taget.
Men jag är vansinnigt nyfiken på vilka ni är! (Förutom mamma då, som jag vet läser varje dag). Det skulle vara jättekul om ni ville skriva  någon kommentar till mig, så vet jag vilka ni är. Och så kan ni ju samtidigt berätta vad ni hade för posters på era väggar när ni var små:)

4 kommentarer:

  1. Jag läser varje gång. Såååklart. ;)
    Jag hade rummet fullt med hästsaker jag. Hehe.

    SvaraRadera
  2. Jag läser ju!!!

    Jag hade Beverly Hills Dylan o Brandon på väggarna... Backstreet Boys... och hästar så klart!!! :-D
    18 feb är första tävlingen i Filipstad, om ni har tråkigt du o Julia ;-)
    Sen är nästa typ 17mars på Sörmon i Karlstad och efter det rullar det på med rätt täta tävlingshelger runt om i Värmland. Jag räknar kallt med Julias hjälp under Sunne meetinget på Akka stadion ;-)

    SvaraRadera
  3. jag är en släkting till dig, Mauds dotter..läser din sida för första gången nu :-) Det var min mor som tyckte jag skulle gå in här och läsa lite ;-)
    Ville bara lägga till Patrick Swayze till posterssamlingen..HERREGUD vad snygg han var, hade en enorm plansch på honom liggandes på golvet i sina svarta trikåer, hahhaa..hade lätt kunna ha den uppe nu med *ASG*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria. Jag kommer ihåg ditt rum på Rud med hästbilder och idolbilder på killarna.

      Roligt att Julia är en hästtjej det va ju ni med och det är roligt att se vad Julia har utvecklats i ridning och hoppning.

      Maud är morfars syster och hon ringde mig en dag och vi prata.Gav henne din blogg för att hon skulle få se bilder av din familj och oss och Leo och Malin och Pixi.

      Dom har 6 barnbarn och nr 7 på väg hoppas dom kommer till Värmland och Sunne och hälsar på oss.
      Va hos dom för ca 15 år sedan det va kul.
      Hoppas bilen blev fixad och glöm inte att vi har Plus världens bästa bilmekaniker i östra Ämtervik,han hjälper säkert er med ,

      Många kramar till dig och din goa familj

      Radera