fredag 27 januari 2012

Mammografi



På måndag ska jag göra något som jag aldrig har gjort förut. Jag ska på mammografi.
Alla kampanjer som man ser och hör i olika medier har bitit sig fast i min hjärna, och faktiskt- någon gång i månaden som gör jag en check. Och nu har det dykt upp något som inte har varit där förut.
Jag inbillar mig att det inte är något farligt eftersom det inte är ömt eller svullet. Men likväl så vill jag få det kollat. Om jag nu får in mina mini tuttar i maskinen:)
Jag har pratat med en jättegullig sköterska idag på mammaografi avd på CSK i Karlstad och hon ordnade en tid åt mig redan på måndag morgon. Känns skönt att inte behöva vänta, för då kommer oron smygande som ett brev på posten.


Jag hoppas att de inte kör den här varianten bara:)



Och en pappografi för män...vore inte det nåt tro?



Så här kommer jag säkert se ut när jag kommer till jobbet efteråt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar