söndag 1 mars 2015

Tiggare...

Får klagomål från syrran att det går för långt mellan inläggen, så bäst att skriva ett par rader så hon blir tyst! 😉

Den här helgen har vi spenderat mycket tid framför Olles nya spis... 




Eller han har ärvt den efter Leo, men den ser faktiskt helt ny ut. Det mest fantastiska med den enligt Olle är att det går att öppna och stänga luckan! Så det har vi gjort typ 500 ggr. Ibland lägger vi in en leksak i spisen också för att göra det hela mer spännande:)
Nöjd som tusan har han varit!

Igår rymde jag dock från spisen och åkte till Karlstad på ett event i ishallen med min goa kollega Madde. 
Vi fick kika på nya kontorsprodukter på en minimässa och samtidigt blev vi bjudna på god mat, gott att dricka från VIP baren och som final fick vi se Färjestad spöa Modo! Lyxig egentid och jag njöt i fulla drag:)



Jag har varit lite halvkrasslig i veckan och inte vågat mig på att träna. Men idag kände jag mig redo för att bli rejält urpumpad igen, extra kul var att vi fick känna på ett alldeles nytt Body Pump pass. Jag känner redan nu träningsvärken komma smygande...axel och triceps övningarna gjorde mig nästan illamående! 
Innan träningen laddade jag upp med fruktsallad och kvarg, och gissa vem som ville smaka...? 



Han står liksom och smackar och vill ha MER. Matglad är bara förnamnet på den här ungen...

Såg ni förresten Mellon? Jag tror jag är lite kär i Måns Zelmerlöf efter låten han levererade! Så bra! Han får gärna vinna hela tävlingen om ni frågar mig:)

Hoppas ni haft en skön helg och att veckan börjar bra imorgon!


3 kommentarer:

  1. Han är för go Olle sitter och väntar på att han ska vakna så vi får mysa.Ja hockeyn va kanonbra och idag blir det en match till med dina grabbar. Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Såg att vi har fått en ny hygienist här i Sunne:) (inom djurvärlden) Bra Maria!

    Spisar är jättekul,det tycker även mitt yngsta barnbarn och det här att öppna å stänga ungnsluckan är kuligast:)
    Vad han utvecklas snabbt goa Olle! Var Viktor o Julia lika tidiga att gå osv?
    Vilka underbara foto på Olle ,han ser så engagerad ut där vid spisen :)

    Idag är min lediga dag,ska bla göra om mig i håret,ska bli skönt med ny färg o frisyr (men jag brukar vara feg ;vi får se..)
    En tur till Brogården å hälsa på mamma blir det också.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Hej Lena,

    Egentligen kunde jag ju ringa dig och prata istället- men eftersom jag redan är inne här, så svarar jag också här.
    Victor var inte alls lika tidig att krypa och ställa sig upp. Han var ju lite tjockare än Olle så det kanske spelar in, just att han var så tung och klumpig. Tror han kröp när han var runt året och gick vid 18 mån. Julia var mycket tidigare än Victor och tog första stegen på sin 1 års dag.
    Nu går ju inte Olle själv än, utan stöd alltså, men jag tippar på att det inte dröjer så länge till, så kanske han blir det snabbaste av mina barn:)


    Hoppas besöket hos frissan blev till belåtenhet. Jag är likadan själv- vill gärna göra om mig, men när man väl sitter där så brukar det bli som vanligt:)

    Hoppas din mamma mår OK. Hörde att hon haft det jobbigt.

    Kram på dig och hälsa Hasse!

    SvaraRadera