lördag 21 mars 2015

Mina 10 ägg...

Igårkväll fick jag feeling och gjorde klart ull-äggen jag köpte med mig hem från ull kursen. Hela kvällen satt jag och tovade ihop dem och gnuggade dem riktigt fina.
Så avkopplande att sitta och pyssla en hel kväll:) 



Idag plockade jag lite påskris i skogen och hängde upp allihop. 








Varje gång jag kommer hem eller passerar hallen blir jag glad över dessa färgklickar:)

Min moster blev visst också helt betagen i det här med tovning, så nu är vi anmälda till en ny kurs om en månad där vi ska lära oss göra sittunderlägg:) 

6 kommentarer:

  1. Jättefina! Är det nåt i dem eller är det bara ull?

    SvaraRadera
  2. Det är ett frigolit ägg inuti, och så sveper man ullen runtom. Låter lätt, men det är faktiskt trixigt att få det jämnt, och att fästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättefina blev de i alla fall! Fina färger!

      Radera
    2. Tack för berömmet:)

      Radera
  3. Visst är det kul med tovning:)
    Jag gick också på kurs för Annika för någon månad sen och jag gjorde ett sittunderlägg.
    Dina ägg blev jättefina och såå fina färger.Förstår att du blir glad när du ser dem:)
    Idag har jag plockat årets första vitsippsbukett,då blir man också glad:)
    Kram från Lena i Fölsvik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sittunderlägg får bli nästa objekt att lära då vi ska på ny ullkurs i mitten av april:) Längtar redan!
      Så härligt med vitsippor! Måste vara tidigt att plocka dem redan? Vi har ju skogen full av dem här bakom huset på våren, men har inte sett några än iår.
      Kram på dig Lena

      Radera