torsdag 19 mars 2015

Tovning...

Nu har jag provat något nytt igen, nämligen att tova påskägg av färgad finull.
Jag har aldrig provat på att jobba med ull förut, och tyckte det var riktigt roligt. 
Jag och moster Anna Karin var det som åkte iväg och vi kommer definitivt prova på att göra fler saker av ull framöver, då vi båda gillar materialet.
Jag gjorde 6 ägg ikväll och köpte med material till ytterligare 4 som jag ska göra klart hemma.

 





Så här fint kan det bli när man lägger färdigtovade ägg i en korg som pynt. 


Bilden är lånad från en Facebook grupp som heter "Silverull". 

Kvällens kurs hölls av Annika Myren och hon har en egen Facebook grupp som heter Tovan.

Vart mina egna tovade alster ska hamna har jag inte bestämt mig för ön, men när de hittat sin plats så ska ni få se hur det blev:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar