måndag 9 mars 2015

Nya tider...

Vi bor i ett litet samhälle och det är svårt att hålla saker hemliga...och ni kommer ju att få reda på det här förr eller senare ändå- så lika bra att berätta. 
Peter och jag ska inte bo ihop längre.

Det har varit en tung vinter och vår och en oerhört  jobbig process för oss båda, inte minst med tanke på allt jobbigt vi redan gått igenom. Vi har ältat fram och tillbaks och kommit fram till att det här blir det bästa för hela familjen.
Vi kommer fortsätta att vara de bästa av vänner och ha en bra relation & umgås för barnens skull. De är de viktigaste vi har och att de mår bra och känner sig trygga i det här är väldigt viktigt för oss.

Huset ska säljas och vi ska båda hitta nya bostäder. Jag kommer inte att skriva så mycket mer om det här, med hänsyn till barnen, men vill  förtydliga att ingen av oss träffat någon ny. 

När det här är över så önskar jag mig inget mer av livet än att vi ska få vara friska och leva resten av våra liv i lugn och ro. 







5 kommentarer:

  1. Hej! Tråkigt att ni ska gå skilda vägar men ibland måste man bara göra så för att familjen ska må bra! Jag följer gärna din blogg även om jag inte känner dig o kommenterar så mycket!
    Lycka till med det nya livet! Kram JM

    SvaraRadera
  2. Stor varm kram till er! <3 // Ida

    SvaraRadera
  3. Kia(ängeln Simons mamma)14 mars, 2015

    Kram till er och så ledsamt med en ny liten krabat i familjen.Men det är konstaterat att hela 80% av alla som har mist ett barn separerar pga olika anledningar.Önskar att det blir bra för er alla.Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt... önskar att allt ordnar sig till det bästa <3 kram isa (Evelinas mamma)

    SvaraRadera
  5. Det var tråkigt att höra. Men bättre med två föräldrar som mår bra isär än två som mår mindre bra tillsammans. Kram till er allihop.

    SvaraRadera