måndag 29 november 2010

"Tidiga julklappar"

Igår var det först skyltsöndagen i byn och jag och Julia tog oss en tur för att hitta lite klappar. Och vi var riktigt duktiga. Alla småttingar i släkten har nu fina paket som väntar=)

Nu är det bara lilla farmor som ska ha något fint. Men vad köper man till en dam på 80 vårar som har ALLT??? Och då menar jag verkligen ALLT! Jag har haft tankar om någon fin mössa eller så. Men jag hittade ingenting i affärerna. Och i Egypten lär de inte ha något liknande...

Victors klappar får Peter fixa. På hans önskelista står det kort och gott hockeyprylar och jag har noll koll på volka märken som är inne/ute och vad som är bra/dåligt. För mig ser ett par skridskor likadana ut vare sig de kostar 800.- eller 4000.-. Dåliga ögon. Jag vet=)

Julia var alltså med mig i affärerna om jag ska knyta ihop det här inlägget.
I en affär hittade hon en vinterjacka som hon väldigt gärna ville ha. Hennes 10 åriga ögon tindrade extra mycket- och jag föll såklart. Men hon ville ha jackan i julklapp, så expediten fick göra ett fint paket.
Men på hemvägen blev hon lite ånger...det var ju inte så kul att veta vad som låg i paketet- och vips så "råkade" hon göra en reva i pappret, varpå det skulle slås in i nytt papper. Men när vi väl fick upp jackan så ville hon ha den direkt.

Så lik sin mor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar