måndag 22 november 2010

Örebro slott

Här kommer lite bilder från vår helg i Örebro....


På väg till slottet...
Det blåste småspik i Örebro och var verkligen svinkallt.
Jag hade en sidenklänning på mig, och siden och vinter går INTE hand i hand. Burr!!! Jag var rejält röd om näsan innan vi kom fram...

Jag i min nya KALLA sidenklänning...








I den här fina salen fick vi en fördrink och minglade runt innan maten...



Lite bilder av den fina Rikssalen där vi åt middagen, som bestog av GOD MAT!
Menyn var så invecklad att jag inte kommer ihåg vad allt hette... En förenklad variant av den var:
Olika ostar, skinkor och röror i tunnbröd till förrätt. Till huvudrätt Oxfilé med potatisgratäng och merlotsås. Och till dessert 3 olika sorters choklad skapelser...gissa om vi var mätta och belåtna. Och lite runda under fötterna efter alla olika viner =)
Kungen och drottningen hade ätit i samma sal i somras, när Örebro firade 200 år.Jag som älskar kungahuset och är rojalist tyckte det var lite kul att veta.






Alla jubilarer i Peters distrikt som fick sin 25 års gåva. Peter valde ett fint halsband i vitt guld. Han använder aldrig klocka, som nog annars är den vanligaste 25års gåvan.




Peter och hans chef Monica.



Blombuketten som vi lyckades övernatta på hotellet- i en papperskorg full med vatten=)
Nu står den hemma och lyser upp i vintermörkret...



På vägen hem till Sunne gjorde vi ett shopping stopp i Mariebergs köpcentrum. Och där var det inga mindre än de utslagna IDOL-erna som spelade och underhöll alla shoppingsugna människor. Vi hann och se Alice, Elin, Andreas och Geir innan vi var tvugna att åka vidare. Jag var på väg fram till Elin för att fixa en autograf till Julia, men fegade ur...hahaha. Jag är SÅ blyg ibland=)




Väl hemma i Sunne var det bara att svira om och åka på nytt partaj...Vår vän Jonas fyllde 40 och hade anordnat med storkalas på Nils Holgerssons värdshus. Riktigt kul fest med många olika människor, som rest både från Norr och Söder. Maten var god och skrattfaktorn hög. Precis som ett lyckat kalas ska vara=)

2 kommentarer:

  1. Ingen bild på dig i sidenklänningen???

    SvaraRadera
  2. Jo, nu finns det en bild. Lite av sidenklänningen syns...

    SvaraRadera