måndag 22 november 2010

Julpyssel...

Eftersom vi kommer att var borta mesta delen av December, så passar jag på att "adventa" mig lite redan nu...

Igår var vi på Julmarknad i Dömle...

Julia ville åka häst och vagn.



Så då gjorde vi det=)



Verkade vara världens lugnaste häst vi åkte med. Ett hjul på vagnen fick punka och det small som ett gevärs skott... Den enda reaktionen var att han kastade lite med sitt huvud... herregud- han kunde löpt amok med oss...



Hemma har jag platerat några hyacinter i glas skålar...den här är med mossa.



Den här hyacinten har blivit av med all sin jord, och har bara lite vatten och stenar längst ner i vasen...



I den här boken har jag hittat massor av enkla, fina saker som man kan pyssla med hemma.




Julia och jag pysslar ihop en egen julstrumpa...den är inte riktigt klar än.



I Örebro hittade vi en smart mall för pepparkakshus på Designhouse. Den ska vi prova nån kväll nu i veckan.



Och så har jag bakat lussekatter, men de åkte tyvärr in i frysen innan kameran kom fram.

1 kommentar: