onsdag 20 januari 2010

Skänk en slant





Jag syftar här på det som hänt i Haiti.

Jag mår nästan illa när jag ser alla dessa barn som irrar omkring på gatorna bland stora likhögar. Eller ännu värre, alla dessa fälsjukhus där det ligger så många människor med så svåra skador.

Jag läser i tidningen om det som hänt och jag ser på nyheternas hemska bildrapporter. Men jag orkar inte riktigt ta in vidden av det som hänt...undrar om det är någon annan än de som befinner sig på plats, som kan förstå vilket helvete på jorden många oskyldiga människor genomlider just nu.

Idag tänker jag skänka en timma av min lön till Läkare utan gränser. Det känns som en droppe i havet, men om många ställer upp kan det göra stor skillnad.

Min syster Malin har skrivit några tänkvärda ord om det som skett här




Jag jobbar en timme för Haiti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar