lördag 23 januari 2010

Lördag...

sovmorgon, härligt sen frukost, och sen till stallet med Julia för veckans ridlektion.

Och så hem och måla...
Jag vet inte riktigt vart min energi kommer från, men just nu känns det som att jag tar tag i en massa saker som bara väntat och väntat.
Det här lilla målnings projektet har väntat i hela 3 år!!

Vi tapetserade väggarna och målade om panelen i hallen för ca 3 år sen. Och när det nästan var klart så föll jag på mållinjen. Jag orkade inte se en pensel till med färg i, och tänkte att jag väntar i ett par veckor och gör klart sen...

Och efter ca 150 veckor så är nu projektet grundmålat två gånger och nästan klart!

Före



Efter



Så nu sitter jag här och funderar över vad jag ska hitta på härnäst...ja just det. Vi har ju ett helt rum i källaren att ta tag i. Men vi är inte helt på det klara över om det ska bli ett förråd eller relaxrum ännu. För några veckor den kändes behovet av ett förråd så mycket större än nu. Jag har ju som sagt var rensat en hel del de senaste veckorna...så vi får se vad det blir...spännande!

Nu väntar snart en kväll med Lundströms. De har precis kommit hem från en tre veckor lång semester i Thailand, och jag vågar inte tänka på vilka vita spöken vi kommer att te oss som brevid deras brännor...
Jag frågade om de verkligen orkade vara sociala efter den långa hemresan, men Lena svarade att det är "bra om någon håller oss vaken så vi vänder rätt på dygnet". Jo, jo. Det kanske blir vi som sitter och spelar spel och de som snarkar i soffan . Haha..

Det ska iallafall bli trevligt att få träffa dem igen!
Och vi blir nog inte så långrandiga ikväll. Peter är förkyld, och karlar som är förkylda behöver ingen närmare förklaring tror jag. Det är VILA- VILA- VILA som gäller...

Trevlig kväll, ni som läser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar