fredag 15 januari 2010

Önskelista!

det här har verkligen varit en vecka som gått på ren rutin.

Vintertröttheten har slagit till ordentligt och jag är färdig med dagen redan vid nio tiden på kvällarna. Är jag uppe längre så känns det som att jag är svimningsbenägen...
Det händer inget anmärkningsvärt spännande på jobbet, och inte hemma heller.
Det är när det här läget uppstår som min kropp slår på autopiloten...jag liksom bara gör det jag ska, och sen sover jag.
Låter kul va?
Men det kan jag berätta att det är det inte!

Nu vill jag att det ska hända något riktigt spännande och kul, så att jag "vaknar" upp ur det här tråkiga tillståndet.
Om jag fick välja vad som skulle hända så skulle det vara önskvärt med:

1. Vi vinner lite pengar och kan boka en resa till Thailand, där för övrigt halva Sverige verkar befinna sig just nu.

2. Peter friar till mig, och ja svarar gråtande "JA". Om det här skulle inträffa skulle hela våren vara tristess befriad, eftersom jag skulle vara 120% fokuserad på alla förberedelser...

3.Vi vinner pengar IGEN (herregud vilken tur vi har) och börjar planera för en köksrenovering. Eftersom vi ska handla allt på IKEA- och det blir så himla billigt blir det pengar över till att helrenovera badrummet också.


Min lunchrast idag tänker jag ägna åt att promenera till affären och köpa en eller kanske tom två lotter. För vem vet...? Plötsligt händer det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar