fredag 8 januari 2010

Pysselkväll

Pysslandet med hundtäcket vid sybordet på jobbet igår gav tydligen mersmak...

(jag kan bara berätta som en liten parantes att hudtäcket inte gjorde den succé hos Dizel som jag hoppats på... När vi kom hem efter jobbet och skulle gå en promenad för att "lätta på trycket" så hade han svårt att uträtta sina behov...han sprang fram till alla möjliga snöhögar och nosade glatt där andra märkt revir, och så tittade han lesset på mig...flera gånger upprepades det här. Tills jag förstog att han inte kunde kissa med "kläder" på. Så vi tog av täcket och då minsann rann det till ordentligt!!)

När jag kom hem tog jag itu med ett litet projekt som också krävde en symaskin.

En liten tygbit som inköptes för lääängesen men bara blivit liggandes på bänken i tvättstugan blev kvällens projekt...och varje gång jag sett den har jag irriterat mig på att jag ännu inte lyckats få tummen ur...! Men nu så är det gjort!

Voilá! En ny hissgardin till Julias rum!



Julia spenderade gårdagen hos mormor. Och jisses vad de hade pysslat!
Hon hade med sig egenhändigt dekorerade ljuslyktor hem som var riktigt söta!

Den här hade hon gjort till mig & Peter



Den här ställde hon på spiskransen



Och de andra ville hon ha som presenter att ge bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar