onsdag 1 oktober 2014

Tokig i soppor!

Sist jag var hem till mamma och hälsade på så lånade jag med mig en soppkokbok hem... 


Oj så mycket bra recept det fanns i den, och extra glad blev jag när ett helt avsnitt tillägnats asiatiska soppor. Jag har ju redan massor av asiatiska ingredienser hemma, så det var bara att kavla upp armarna och köra igång...
Igår testade vi en soppa med krabbkött och nudlar. Oh så stark den var! Ändå tog jag 1 chili och det skulle ha varit 4 enligt receptet...men ändå fräscht och matigt.



Idag testade jag en malaysisk räksoppa med ingefära, gurkmeja, chili, jordnötter, vitlök, nudlar, groddar och lite annat smått och gott i...



Den kommer jag absolut att göra igen!
Och nu ikväll blev det en klassiker- spenatsoppa med ägg.
Blir lite lätt fanatisk när jag väl kommer på något jag vill göra som jag tycker är roligt, men imorgon får det nog bli något annat än soppa i magen...

3 kommentarer:

  1. Hy Maria , when do you open your little restaurant ? your soups look great . Big hugs :)

    SvaraRadera
  2. Haha, thanks Monique:) If I open a restaurant I don't think it will be funny to Cook anymore, so I think I'll stay at home, to Cook for my boys:)

    SvaraRadera
  3. Åh vad gott det ser ut!

    SvaraRadera