söndag 5 oktober 2014

Helgen...

... som vanligt tar helgen slut alldeles för fort! Fler som har samma problem?

I fredags var det marknad här i Sunne och det var längesen det var så trångt på gatorna! Riktigt knökat! Jag får lite panik när det är trångt runt mig så jag skyndade att köpa plastpåsar och lite blommor och sen fick det vara bra för min del. 
Noi och jag käkade lunch på kinarestaurangen som annonserat om lite specialmeny marknadsdagen till ära med Thai, Indiskt och sushi...


Oj vad vi blev besvikna! Några rätter var ok, men sushin som var det jag suktat efter allra mest visade sig bestå av små pekfingertjocka bitar med lite ris och en gurkbit i...jag vet att de gör jättegod sushi vanligtvis men det här kändes bara snålt!

Igår hade vi familjen Falk här på mat, och då bestämde jag mig för att göra  egen sushi istället som småplock före maten. Vi åt alla med pinnar och det blev en del skratt. Det är inte helt lätt när man ska dippa sushibitarna i sojan...


Jag gjorde också friterad majs som man doppar i sweet chilisås...


Och till huvudrätt en kycklinggryta med rödcurry.



Idag åkte jag och Olle till min goa moster AK på födelsedagsfika och sen rundade vi av dagen med att se en hockeymatch som Victor var med i. Förlust med 1-5 för Sunne...

Nu ska jag sätta mig och försöka läsa lite skolpapper, jag har prov på tisdag och jag borde ha läst på mycket mer än vad jag gjort hittills... Hoppas på att det går vägen ändå! 

1 kommentar:

  1. Maten du gjort såg god ut. Igår var vi bjudna till Robert, Teres och lilla flickan
    på smörgåstårta som Teres gjort och goda kakor. Lilla Mercedes är så söt,
    långt mörkt hår. Hon blir en månad den 9:e nu. Kramar till er från
    Ulla

    SvaraRadera