lördag 11 oktober 2014

Lördag framför datorn...

Igår kväll var Victor barnvakt på riktigt för allra första gången! Visst, han har passat Olle när vi varit till affären lite snabbt och så, men han har aldrig haft hela ansvaret en så lång tid. Men det gick jättebra! De hade busat och myst en stund innan det var dax för pyamas, och sen var det välling och läggning. Lite lessen hade Olle varit så Victor ringde och frågade vad han skulle göra. Men efter att han bara väntat en liten stund så kom han till ro och somnade gott. Bra jobbat Victor!- och jag förtydligade att det just såna här saker om jultomten sätter värde på, hehe:)

Vad gjorde jag och Peter då? Jo, det var andra fredagen i månaden och det betyder Lions månadsmöte, och den här gången var även vi damer medbjudna. Vi gjorde ett studiebesök på nya flyktingförläggningen vid Gylleby herrgård och fick lite information och verksamheten och en rundvandring. Uppskattat både av de som bor där och av oss. Och så överlämnades en stor låda till barnen med lite gott och en hel del pysselsaker.
Efteråt gick vi allihop till Restaurang Köpmangården för en bit god mat.
Det var första gången jag och Peter var ute en kväll utan Olle, och eftersom vi visste att han låg hemma och sov gott kunde iallafall jag slappna av och njuta av kvällen.

Idag har jag varit hos Julia och gjort lite höstfint. Det har verkligen blivit höst på kyrkogården nu...


 Jag är noga med att se till att det alltid är fint hos henne, nu på hösten ska det alltid vara en lykta som lyser på kvällen och så försöker jag att välja såna blommor som hon själv skulle gilla. Jag inbillar mig att hon blir sur på oss annars... Som alltid är hon enormt saknad och jag tänker fortfarande på henne många många gånger varje dag och önskar att hon vore här med oss.

Nu har det blivit hög tid att ta tag i veckans skolarbete igen...En ny uppgift ska vara inlämnad tills på tisdag. Provet gick förresten bra. Jag blev godkänd och fick ett A:)

6 kommentarer:

  1. Moster Malin11 oktober, 2014

    Love leaves a memory.
    Those we love never goes away..
    They walk besides us everyday..
    Unseen & Unheard but always so near..
    Still so loved, still so missed & and still so dear.

    Älskar dig Julia <3

    SvaraRadera
  2. Grattis till A:et :)
    Vet inte var jag läst det, men "sorgen är en tvilling till kärlek" och nog är det så det är. Sorterade lite bilder häromdagen och däribland fanns Julia med. Julia finns med bland alla foton som Malin har satt upp på sin garderob. Hon är inte glömd.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad duktigt av Victor att passa Olle.Ja Julia saknar vi all så otroligt mycket,va till henne igår så fint du gjort.Många kramar mamma

    SvaraRadera
  4. Hahaha "Tomten värdesätter sånt här" jag dör vad rolig du är för jag hör precis i vilket nöjt tonfall du säger det.
    Bra jobbat av Victor och vad skönt för er att få komma ut tillsammans igen! :-)
    Och jag tror Julia är med er på något vis, klart hon är <3

    SvaraRadera
  5. Ja, Maria jag hade goda, vänner här idag, då berätta jag just att jag besökte dig
    och julia på patienthotellet, Julia var inte så många timmarar gammal, ja hon är med
    oss. Duktiga Victor och grattis Olle till ha en så bra storebror. Kram på er från
    Ulla

    SvaraRadera
  6. Oj, va länge sen jag kikade in här! Och du har börjat läsa Maria! HEJA DEJ😊 Fixar du lätt som en plätt! Går förbi vid Julia då och då, och det är alltid så fint❤️ Kram Lotta.

    SvaraRadera