fredag 3 oktober 2014

Svamp!

Jag ogillar att sitta hemma en hel dag, så idag åkte vi till mamma jag och Olle för att fika på eftermiddagen. Och så fick vi för oss att vi skulle kolla efter svamp efter att kaffet var urdrucket.

Det var en BRA ide!


Oj va trattkantareller vi hittade!
Olle tyckte inte det var så kul... Han gillade bättre att känna på skogen...Han hade gärna smakat den också, men där satte jag stopp! 


Och sen blev han så trött av all frisk luft att han somnade gott i bärselen. Han snarkade faktiskt lite:)


Och medans han sov passade vi på att fylla korgen!


Vi hittade en mystisk bajshög i skogen också. Det såg inte ut som älg, så jag inbillar mig att det kan vara en björn som kan ha varit nödig här...


Oj vad man känner sig rik när man har sådana här goda saker med sig hem i korgen! Nu måste jag leta upp ett bra recept på trattkantarellsoppa!


1 kommentar:

  1. Får kalla kårar när jag tänker på att det kanske fanns Björn i skogen!
    Ja, det satte ju definitivt punkt för att jag går ut i skogen hos mamma igen..;)

    SvaraRadera