lördag 26 juli 2014

Vi vände!

Idag var planen att åka och bada och ha en skön dag på stranden med fikakorg och tidningar...Men när vi gick utanför dörren så var det som att gå in  i en bastu. Och när vi kom fram till badplatsen och gick ur bilen så kändes det som misshandel att överhuvudet taget ha vår bebis utomhus! Så vi packade in vår skrikande lite överhettade bebis och all packning  i bilen igen och åkte hem. Väldigt bra beslut! 
Istället har jag fått massor gjort härhemma när vi varit inomhus och skrotat.
Bla så har jag gjort saft på svarta vinbär, både bär och blad används och man behöver inte rensa! Nu ska den stå och dra i 3 dar innan den är klar. 



Och så har jag förberett en dessert tills imorgon kväll... Nutella semifreddo. Lite som glass med nutella i. Väldigt god!


Och så har jag varit hos Noi och lärt mig tillaga nudlar med kål och ägg och jordnötter. Så himla gott!

Nu är klockan redan ny dag så dags att släcka lampan!





1 kommentar:

  1. Härligt att kunna vara inne i svalka när det är hett ute. Kyla är så mycket enklare att hantera med kläder, men värme är det lite svårare med...

    SvaraRadera