lördag 26 juli 2014

Olivias dopdag

Sådär, då var vi på väg hem till Sunne igen, och jag kan konstatera att väldigt många av mina inlägg blir skrivna i bilen. Enda gången jag sitter still:)hehe

Nu är Olivia döpt, och dopet hölls i Hammarö kyrka, liten mysig träkyrka som abslolut inte kändes stor och "ekig" utan liten och väldigt familjär. 
Det var så varmt så varenda dörr i kyrkan stog öppen för att försöka skapa lite korsdrag...


Olivia hade på sig en dopklänning som farmor virkat och som jag och mina syskon och Leo är döpt i.



Fina familjen Eriksson / Höijer!





Efteråt var vi på ett församlingshem och åt lite mat och fikade på rosa prinsesstårta. 
Av oss fick Olivia ett smyckeskrin ( i rosa förståss), och i hade jag lagt några smycken som Julia hade när hon var liten som jag vill att Olivia ska fortsätta använda. 
Som alltid när jag är i en kyrka så svallar känslorna, och även om det var ett glädjefyllt besök så rör det om i hjärtat. 

Tack Malin och Magnus för att vi fick vara med på Olivias dag,  och tack för förtroendet jag fått att vara Olivias fadder!




2 kommentarer:

  1. Tack själva för att ni kom på hennes dag och för den otroligt fina presenten!

    SvaraRadera
  2. ja Olivias dop va underbart vackert med fin sång och bra präst och Familjen Höijer Eriksson är så fina.En glädjens dag. Du passar bra som gudmor till Olivia och Leo.Era Olle och Victor är också underbara en rikedom att va mormor.Kram mamma

    SvaraRadera