lördag 26 juli 2014

Thai bussen...

Lustigt vad mycket saker man inte har en aning om...
Jag har nu lärt mig att en gång/ månad så kommer en buss eller lastbil till Sunne som säljer thaimat.
Ett antal thailändare (bl.a. Noi) och jag stog på torget  och väntade på den igår...


Trappen fälldes ut och så var det bara att gå "ombord"...
Trångt var bara förnamnet, och jag hade inte en aning om vad som fanns i många av förpackningarna då det mesta stog på Thai...


Det var så trångt att man liksom stog på rad i gången mitt i lastbilen, och så ropade de till varandra vad de ville ha, och så langades det över från ena eller andra hållet.  Eftersom jag är lång fick jag langa en del som var på översta hyllan.


Och när man var klar fick man lirka sig fram till en man med räkneapparat för att betala. 
En kul upplevelse och jag kommer absolut att gå dit igen, i sällskap med Noi såklart, annars har jag ju inte en susning om vad jag handlar:)
Jag lagade lite Thai häromdagen, kyckling mes ris och jordnötssås. Enkelt då det var färdiga kryddmixer för sås och marinad, men betyget från Peter blev "topp 10" av allt han ätit av min mat, och Victor åt två gigantiska portioner och då får man anse det godkänt av honom också:)

4 kommentarer:

  1. Vilken grej! Hos oss kommer en liten "buss" och säljer färdiglagad Thai-mat ibland. Det är så gott, men jag har inte gett mig in i att prova laga själv :)

    SvaraRadera
  2. Men Va?! Har aldrig hört talas om :) KUL, jag vill också lära mig laga Thai-mat!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Aldrig fattat detta heller...har sett denna Carlsson lastbil men jag trodde det var typ blommor/växter... Där ser man man lär sig nåt nytt varje dag! :) Kramis Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har för mig att det stog något om blommor på lastbilen, så det var inte så konstigt att du trodde så Ida :)

      Radera