tisdag 8 juli 2014

Utflyktsdag och besök hos Doris & Anita

Hej på er,

Hur har ni det i värmen?
Här har det varit helt galet varm i ett par dagar. Nästan så man smälter bort faktiskt!

Igår bestämde sig jag, mamma, syrran och moster Anna Karin för att göra en dagsutflykt.
Först åkte vi till Kristinehamn och besökte en butik och livsstilsaffär som heter Lev Vackert. Väldigt mysig affär, men lite väl mycket "chabby" för min egen inrednings stil. Men för den som gillar stilen måste det vara ett paradis! Man kunde köpa både gamla och nya saker, och de hade även en café och matservering. När vi var där så var det gassande sol på uteserveringen så vi bestämde oss för att åka vidare ut mot skärgården för att käka lunch. Vi hittade en mysig servering nära vattnet.Vi satt i skuggan och det svalkade skönt från Vänern, ändå var det galet varmt för både Olivia och Olle. Han fick faktiskt sitta i bara blöjan ett tag...


Vi besökte också en mysig handelsträdgård på Marieberg. Förutom själva växthusdelen så fanns där också en mysig visningsträdgård som man kunde strosa runt i, samt en visningskupa med bin.



Sen åkte vi hem till Anita i Lungsund (Storfors). Jag vet inte om jag berättat det här på bloggen ordentligt, men det är där som vår lilla Doris bor nuförtiden. Anledningen till att Doris fick flytta var att när jag kom hem från BB med Olle så kände jag att hon kom i kläm. Jag räckte inte till helt enkelt. Och när jag inte räcker till så blir jag väldigt sur och irriterad, och det är inte så en liten snäll valp ska bli behandlad! Jag är glad att jag tog beslutet att låta henne flytta för hon har det verkligen jättebra nu! Hon bor på landet med Anita och hennes katt. Hon får springa lös varje dag och får den uppmärksamhet och kärlek hon behöver. Eget hörn i soffan och i köket hade hon fått, och hon kändes så lugn och harmonisk att det inte var svårt att lämna henne igen.

Fina damen...


Som blev väldigt glad över att se sin mamma igen:)


Pusskalas!

Leo kelar med sin favorithund...!

Klockan blev ganska mycket innan vi vände hem mot Sunne igen, och det var en trött skara i bilen. Mamma och moster var nog mest trötta av att behöva hålla reda på både barn och hundar hel dagen. Och jag och Malin var trötta av att behöva dra barnen in & ut ur bilarna, och se till att de små var nöjda trots värmen. Men fast vi var så trötta så var vi väldigt nöjda med dagen och det vi sett och gjort.

1 kommentar:

  1. Ja det va verkligen en mysig dag med er alla.Kram

    SvaraRadera