söndag 6 juli 2014

Helgen...

Det här har varit en riktigt lugn och skön helg för oss allihop!
Vi har varit hemma och tagit det lugnt, iallafall jag Peter och Olle. Vi har lagat god mat, tagit långa sovmorgnar, och njutit av värmen som äntligen kommit tillbaks!
Tappat upp årets första fläder saft på flaskor, och druckit tillsammans med lite vitt vin och is. Riktigt gott och läskande i värmen:)
Peter  plockade årets första kantareller imorse. Smakade gott till frukostmackan!


Victor har gjort några ( läs många) timmar på golfbanan tillsammmans med kompisar i helgen...Han tycker det är riktigt kul med golf, så det blir en hel del prat runt det hemma nu. 

Sniglarna har tyvärr återigen invaderat vår trädgård så varje kväll har vi plockat ett hundratal. Usch, de är så jäkla äckliga! Jag har fått tips av grannen hur man gör ölfällor av PET flaskor. 




Har 4 st riggade nu, och det ska bli kul art se  om de funkar...Jag blir så lessen och arg när de förstör och äter i våra odlingslådor! 


3 kommentarer:

  1. Dom där fällorna ska jag också testa!!! Fy tusan för sniglar!
    / Åsa Neubauer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har de även kommit till nedre leran... Känns som halva Sunne dras med dessa odjur:(
      Rapporterar imorgon om det funkade med fällorna!

      Radera
  2. Usch för sniglar.. men läskande o gott m flädersaft! Grabbarna här i huset gillade verkligen den jag gjorde förra sommaren av blommorna jag fick av er. Ha en bra vecka ☺ Hoppas sniglarna är sugna på öl istället för era grödor 😉 Kram Ida

    SvaraRadera