lördag 11 januari 2014

Lördag kväll...

Nu var det några dagar sen jag skrev, alla " rutiner" eller vad man nu ska kalla det har försvunnit när vi bor i kappsäck. Inget är som vanligt. Tillochmed bloggen blir lite bortglömd.
Vi har hur mycket tid som helst över nu när vi inte har något hus att städa och plocka i. Det enda jag behöver göra är att se till att det finns rens kläder, samt att hålla hundarna nöjda och glada. Just det, jag handlar så att det finns frukost i stugan också. Resten äter vi hos mamma. Väldigt lyxigt, jag vet:)
Och fast vi har så mycket dötid så går dagarna jättefort...konstigt hur det kan vara.
Ikväll har vi bjussat tillbaks till mamma och Kenneth och lagat lite god mat till dem istället. Det blev lax i paket med fänkål i botten och toppat med lime och persiljesmör. Alla åt upp så det var uppskattat:)



Victor som inte gillar lax fick råstekt potatis, bea sås och hela 3 kotletter! Han var riktigt hungrig efter dagens match!



Och nu ska vi runda av med en blåbärspaj som står i ugnen. 



Ja, svälter gör vi inte när vi bor i kappsäck:)

I veckan hade jag tid hos BM och läkaren, och där blev jag sjukskriven på halvtid. Det blev helt enkelt ohållbart att jobba på för fullt när jag sover så dåligt. Och eftersom jag har två jobb så fick jag helt enkelt välja bort det ena, så nu är jag bara på Tentipi, och där ska jag jobba på halvfart så länge jag orkar och mår bra.

Och så lite om köket... Elektrikern har börjat dra helt nya ledningar till köket och så har vi bytt ut hela vårt gamla proppskåp i källaren. Snickaren blev några dagar försenad men har lovat sätta igång på måndag morgon. Hoppas han håller sitt ord för nu vill jag att det ska börja hända saker!

Imorgon ska vi "hem" och fixa några saker och jag ska försöka komma ihåg att ta lite bilder på " röran"....

Kram så länge!


1 kommentar: