fredag 3 januari 2014

Gokväll:)

Fredag kväll och här har vi laddat upp med flyttlådor i vardagsrummet blandat med julgranen och julpynt som åker ut nu i helgen.




Det har blivit dax för projekt kök, och nu i helgen ska vi riva ut det gamla. All inredning ska bort liksom väggar ( panel och kakel) och tak. Och då behövs en massa lådor att packa i...

Jag känner mig egentligen "sådär" sugen på att riva igång det här projektet nu, och det beror väl egentligen på att min energi är så låg... Men jag ska packa lugnt och försiktigt, och det tunga arbetet med att riva lämnar jag åt Peter och Victor. Och nästa vecka kommer hantverkare och tar över, tack och lov!
Vi har ju ältat det här projektet i många år och det ska bli skönt att få det gjort nu innan våren och bebis kommer.
Själva flyttar vi ut till mamma och Kenneths gäst stuga och det ser jag faktiskt som en liten mini semester. Det kommer att bli mysigt:)
Mamma ska få curla mig precis så mycket hon vill under de här veckorna. Nu vill jag verkligen bli ompysslad:)


5 kommentarer:

  1. Ni ska bli ompysslade hela familjen och vovvarna också.Kennet och jag är så glada ni ska bo hos oss i lillstugan.Han ser fram emot o basta med Peter och ta en öl. Ni är så VÄlkommna.kram

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på det nya året :-) mysigt det låter :) Ta hand om er !

    SvaraRadera
  3. Köksbyte? När man kan sola i gassande solstrålar på Gran Canaria. Torrt å soooligt men jobba på ni.Kram f Monika o Gunde

    SvaraRadera
  4. Ha en riktigt god fortsättning på ert nya och spännande år!
    Tänkte på din smärta och vet att det kan vara svårt att få havandeskapspenning, men jag tycker att du ska försöka få detta åtminstone på halvtid. Smärta sänker immunförvaret pga av den sömn som den tar och din läkare borde kunna skriva ett intyg, om vikten av att du behöver sömn/vila mitt på dagen när du inte får sova på natten.
    Du kanske vet det redan, men för alla nyblivna hundägare kan jag berätta, att det är bara att snabbt lyfta upp hunden, även om den är mitt i kisseriet och sen ut med den, för då lär den sig snabbare. Ju mer tunnpälsad hunden är desto svårare att få den rumsren vintertid.
    Nu får ni fler händer som kan hjälpa till, så då går det antagligen bättre.

    Hoppas du blir riktigt ompysslad en tid framöver!

    Kram! Annika

    SvaraRadera