tisdag 19 april 2011

Tisdag...

Nu är jag en riktigt dålig bloggare. En hel helg och nästan halva veckan har gått och jag har inte knäppt ett endaste foto...sorry för det vänner. Jag får ta fina bilder i påsk istället och lägga upp=)

Helgen som var svichade förbi helt osannolikt fort.
Lördagen ägnade jag och Peter åt att "plocka" ihop vårt växthus. Det var ett GIGANTISKT mekano, men nu är det klart=) Vi har alltså ett växthus, äntligen!
Smolket i bägaren är bara att personen som skulle gräva vår grund inte hade en grävmaskin att tillgå- så vi får vänta med att motera upp det sista tills slutet av nästa vecka.

Mina kära kusiner fyller alla år i April och vi passade på att gratta dem ordentligt på lördagen med tårta och hela tjillevippen. och på kvällen var vi till Ronny och Lena och grillade gott och spelade kort till sent på natten. Och jag vann!!! Första gången det händer så jag var bara tvungen att skriva med det=)

Och så har jag börjat på nya jobbet...MYCKET nytt att lära och ta in, och många nya människor att lära känna...men jag har hunnit inreda kontoret lite med nya gardiner o några blommor, så det börjar kännas lite hemtrevligt och mysigt.
Allt det här nya som jag lär mig gör att jag är vansinnigt trött på kvällarna. Jag stuper i säng vid 9 på kvällarna och känner mig inte som en särskilt bra mamma eller fru. Men det här informationsflödet ska väl förhoppningsvis stilla sig framöver så att jag blir människa igen=)
Nu återstår bara två dagar av den här jobbveckan och sen väntar lite påskledigt=)

Jag återkommer då.
Kram på er alla sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar