torsdag 14 april 2011

Lenas växthus...

Tänkte jag skulle visa er på Lenas fina växthus.
Nu har vi flyttat dit ALLA pelargoner (tror det är ca 30-40 st) och alla plantor vi drivit upp iår.
En fläkt surrar på nätterna så att det inte fryser därinne. På dagarna är det riktigt varmt och skönt ändå.
Igår kom de sista beställda växterna med posten, och nu kan vi nog inte beställa så mycket mer...jag har en känsla av att det kommer bli ganska fullt i bådas växthus när plantorna sätter fart och börjar växa så det knakar.

Det jag är mest nyfiken på att få se växa upp är gurkorna, och något jag beställt som heter Melongurka...Jag har inte en susning om vad det är och har inte sett någon annan odla ngt liknande.
Men det låter jättegott, och jag gillar att prova nya saker och chansa lite:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar