onsdag 6 april 2011

Mitt nya jobb

I måndags var det dax att hälsa på JL toppteknik igen.
Jag kommer att börja mina dagar lite tidigare än vad jag är van vid...
Mina arbetsdagar kommer att vara från 7,30 till 16,30, ungefär. Och den där lilla halvtimman på morgonen kommer att bråka med mig ett bra tag innan jga blir kompis med den, det bara vet jag=) Tur att det är vår och snart sommar så att det är ljust på morgonen iallafall.

Min nya kollega Anna var också på plats, och dagen var verkligen fullsmäckad med nya saker att lära sig för oss båda.
För min del blev det en lektion i bokföringens värld, där allt handlar om debet och kredit. Jag älskade bokföring när vi lärde oss det i skolan, jag tycker om att jobba med siffror så länge det inte är matte C:)Men det är en heeeel evighet sen jag gick i skolan så kunskaperna behöver fräschas upp och dammas av.

Jag hann också prata med en del av grabbarna från verkstan på lunchrasten, och de flesta hade varit anställda länge och verkade trivas bra. Det känns tryggt!

Mitt egna kontor hade blivit tömt på saker och urstädat sånär som på skrivbord, 4 tomma bokhyllor telefon osv. Ska bli riktigt kul att få sätta upp gardiner, sätta in några fräscha blommor och kanske någon tavla, och sätta sin egen prägel på rummet.

Jag kan verkligen inte fatta att jag ska lämna Tentipi snart...det känns lite vemodigt. Jag kommer att sakna alla kollegor enormt mycket.
Men det ska också bli skönt att ta ett steg framåt i livet.

Komma vidare och göra nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar