lördag 20 juni 2015

Loppis...

Nu börjar ortens alla loppisar att öppna upp för sommaren, och allra bäst gillar jag de som ligger på landet! Att få gå in i en gammal lada eller uthus och kolla på gamla möbler och saker som absolut inte är arrangerade är så inspirerande och jg får alltid 100 idéer om vad jg kan anvönda olika saker till.

Idag kom jag hem med detta...





En marmorbricka som jag tänker använda som ostbricka. 
En ljusgrotta att hänga i fönstret. 
En hel drös med små Kinaskålar, fat och skedar att anvönda när jag bjuder på Thaimat eller sushi, 
En glaskaraff som jag tänker servera vatten i, och så ett tennfat att ha på köksbänken och jag tänker mig att det ska ligga lök, vitlökar, lime & citroner och kanske ingefära i den.
Dessutom hittade jag en fin beige linneduk som inte blev med på bild eftersom den ligger i tvättmaskinen just nu.
Allt detta köptes för 180 kr. 

Dessutom sålde de hemägg på en av loppisarna för 2 kr/st så jg köpte med en kartong av det också. Hemägg är bara så gott, dessutom var hönsen ursöta och fick gå fritt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar