söndag 14 juni 2015

Födelsedag imorgon...

Imorgon är det den 15 Juni och tre år sedan vi fick fira den där sista födelsedagen med Julia på barnavdelningens takterass på CSK. En dag som kommer finnas kvar i mitt minne så länge jag lever!

Jag och min syster ska åka till Julia med fina blommor och jag ska tänka på henne hela dagen och hoppas hon får fira sin dag ordentligt där hon är. Vi kommer att hissa flaggan för henne härhemma, det skulle kännas som ett svek om vi inte gjorde det...Hon är fortfarande en av oss, hon är vårt barn, och hon fyller år, det ska uppmärksammas och inte gå obemärkt förbi!
En sak har slagit mig den senaste tiden när jag ser på Julias kompisar som växer  så det knakar och börjar bli unga damer. Jag har så svårt att tänka mig henne större ä vad hon var sist jag så henne...Andra som mist sina barn kanske känner annorlunda, men för mig har tiden stannat. Det här var en sak jag undrade över när det just hade hänt- hur jag skulle tänka på henne i framtiden. Så även om hon är 12 år i mina minnen så firar vi hennes 15 årsdag imorgon.

5 kommentarer:

  1. Idag 15/6 så tänkte jag just på er fina Julia, helt utan att komma ihåg att vi båda är födda denna dag. Var själv med hundarna ute vid stugan och gick där och tänkte på att tjejerna är stora nu. Frida sommarjobbar på seglarskolan och Malin är på JSM i Båstad med sin Laser (större jolle), men sedan tar sommarjobbet över.
    Som alltid när jag är själv så kommer saknaden efter min bästa vän Carola och då kom också tanken, att det är nog så även för vänner till Julia. Det gör så ont att mista en riktigt go vän. Vissa människor gör ett stort avtryck och ju mer kärlek som strömmar, desto större saknad.
    Stor varm kram till dig!

    SvaraRadera
  2. All the day my thoughts were with Julia. Big hugs to you, take care

    SvaraRadera
  3. All the day my thoughts were with Julia. Big hugs to you, take care

    SvaraRadera
  4. All the day my thoughts were with Julia. Big hugs to you, take care

    SvaraRadera
  5. ååhhh :( Förstår att sorgen och såren blir extra kännbara sådana här dagar... Kram Maria <3

    SvaraRadera