söndag 7 juni 2015

I Östergötland

Olle & jag har flytt Sunne ett par dagar och hälsar på farmor Elvy i Östergötland. Jag hade lite ont i magen innan vi Kim iväg pga den långa restiden, vanligtvis får han krupp av den knappa timman det tar att åka till Karlstad, men som vanligt ska man inte oroa sig och måla fan på väggen i förskott för detta gick hur bra som helst! Vi klämde hela sträckan i ett kör och kom fram på precis 3 timmar. Och efter att ha "säkrat upp" farmors lägenhet och plockat bort en del saker så känns det lugnt och skönt för oss allihop:)
Farmor är som vanligt piggelin men har lite jobbigt med sina ben. Jag försöker övertyga henne om att hon ska sätta mig i arbete nu när jag väl är här, typ städa eller putsa fönster, men nu är det helg säger hon och då ska man ta det lugnt...vilket gör att det känns som rena rama semestern. All tid i världen att bara vara, prata och spendera tid med Olle. Mysigt! Imorgon är det måndag så får se om hon kommer på bättre tankar ich sätter mig i arbete innan vi far hem. 
Just nu utforskar vi en lekpark i närheten och grejjar med sand och hink o spade.Olle  tycker det är kul, men han orkar bara inte låta bli att stoppa händerna i munnen, och så blir han arg när det knastrar mellan tänderna...









Lite bilder från imorse när vi som vanligt började dagen med kaffe och skorpor som vi alltid gör när vi är här:)








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar