måndag 20 april 2015

Vårdcentralen...

Idag fick Victor åka till vårdcentralen efter att febern åkt berg och dalbana ytterligare en natt. Igårkväll mätte vi 40,1 och idag 37,5...Hostan sitter fortfarande i. 
Vi fick sitta och vänta 1 timma i väntrummet innan vi fick träffa läkaren. Som tur var så var Olle på sitt allra soligaste humör och charmade ihjäl alla i väntrummet, men när vi skulle vänta på provsvar så ville jag inte forcera honom mer utan vi åkte hem och väntade istället. Och det visade sig vara ett virus. Bara att vänta ut alltså:(

En parantes till det här (som jag motvilligt får skriva om för Victor) är när vi skulle åka iväg. Stressigt och bråttom då Olle precis sovit middag och jag bad Victor att ta ut Olle till bilen under tiden som jag hämtade vagnen på baksidan... Han ville vara snäll och starta bilen åt mig för att spara lite tid (han var nog också lite stressad)...det var bara det att han glömde lägga ur växeln innan han gick ur bilen och släppte upp kopplingen...
Det blev ett rejält brak när bilen "hoppade fram" och jag är glad att soptunnan stog ivägen och agerade airbag annars hade nog garageväggen inte varit så intakt längre...
Sunnes mest skeva soptunna- den står hos oss:)

Vi har skrattat gott åt det här många gånger idag, och är absolut inte arga vill jag understryka. Men i fortsättningen har vi en regel- att en vuxen ska vara med när bilen startas.



4 kommentarer:

  1. Krya nu på dig Victor. Soptunnan fick ju en ny design, skadar inte. Kram till er alla från Ulla

    SvaraRadera
  2. Det är inte så lätt alla gånger detta med bilkörning . Learning by doing !!! Hoppas att Victor börjat att piggna till och att ni andra klarar er från viruset Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAn är fortfarande krasslig med feber som går upp och ner... Igårkväll 39,8, idag 38,5...Men vi andra har klarat oss:)

      Radera
  3. Vet många som dras med denna långvariga hosta, så på med mössan och drick dunderdrycken med vitlök, ingefära och honung. Äckligt men effektivt!
    och hoppas det gick bra med bilen :) Här hemma har grannpojken övningskört och det syns på bakskärmen på deras bil...hm
    Kram på er!

    SvaraRadera