fredag 4 april 2014

Skönt med fredag:)

Fast jag går hemma på dagarna så känns fredagen alltid lite speciell. Lite mer på något sätt:) Kanske för att jag vet att sällskap väntar efter att ha spenderat veckodagarna alldeles själv...
Den här helgen är det bara jag och Peter hemma. Vixtor åkte iväg på cup till Vänersborg tidigt imorse och kommer inte hem förrän sön em/ kväll. 
Det här är liksom "la grande finale" på hela hockey säsongen, men också för hela laget med 98:or...De kommer att splittras till hösten efter ca 10 år tillsammans då väldigt många av grabbarna sökt hockey gym på andra orter. Victor kommer till vår stora lättnad och glädje att stanna kvar i Sunne:)

Så här såg han ut när han började spela i Björnligan när han var 4-5 år...



Igår följde jag med moster AK till Karlstad på em och hälsade på syster Malin.
Olivia har hunnit bli 2 månader och är hur mysig som helst:) Gurglar och skrattar med hela ansiktet. Lugn och stabil verkar hon vara också. Sover gott om nätterna och är allmänt nöjd med tillvaron. 
Hon är så söt att man vill gosa ihjäl sig i de knubbiga kinderna!


Ska bli kul att se om vi också får en sådan nöjd kotte...?

Leo var också hemma och fick sig några kramar av moster trots att han drabbats av någon konstig åkomma på tungan. Tyfus kanske?


Nu inväntar jag att Peter ska sluta jobba så ska vi åka till graven och titta till, och sen till fiskbilen och köpa något gott att käka tills ikväll.

Fick förresten tips om att hallonbladsthe ska vara bra för att få igång värkarna, så nu vet ni vad jag går och sörplar på hela helgen. 


Ananas teorin har jag förkastat då den mest gav jobbiga gaser:) 

Hoppas ni får en fin helg och kan njuta lite av solen!


3 kommentarer:

  1. Jisses vilken söt systerdotter du har :) Håller tummarna för att eran lille kille tittar ut snart! Trevlig helg på er! Kram /Anna-Karin L.

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för Victor och hans lag. Ha nu en bra helg önskar vi i Deje,
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  3. Då hejar vi på Viktor och hans lag. Å vill du ha igång det hela så finns det ju många olika knep att ta till.😊 Men det kommer när kroppen är redo. Kram på er ❤️

    SvaraRadera