fredag 25 april 2014

Fredag fm...

Och jag har äntligen tagit mig tid till att slå upp datorn och gå igenom bilderna i stora kameran.

Nu är Olle lite drygt en vecka gammal och de känns som om vi börjar ana lite hur hans dygnsrytm ser ut, och då vågar man sig på lite andra projekt, som tex att kolla igenom datorn.

Senaste dagarna har han varit fantastiskt nöjd och mest sovit och ätit och det tror jag beror på att jag slutade pracka på honom brösten. Det var så tydligt att han inte gillade att äta på dem. Nu äter han glatt från flaska istället och jag sitter och pumpar ett par tre gånger per dag istället. Jag tycker att det funkat jättebra!

Så här ser en Olle dag ut just nu...
Han vaknar vid 7-8 tiden på morgonen och är vrålhungrig! Äter ca 80-100 ml ersättning/bröstmjölk, och är sen vaken 1-2 timmar.
Han gillar att ligga på en kudde i soffan och bara titta, vifta lite på armarna och kanske fästa blicken på ett gosedjur. När det är dax att sova så slår han bara ihop sina blå. Oftast inget gnäll alls innan John Blund kommer.
Det är nu mamman och pappan passar på att kolla datorn, duscha och dricker kaffe och kanske lagar mat, eller tar en promenad.
Sen sover han mest hela dagen. Vaknar med 2-4 timmmars mellanrum och vill ha mat, och somnar oftast om efter en 1/2-1 timma.
Framåt kvällen kommer nästa vakenperiod då han är vaken mer än 2 timmar i sträck.
Äter sista gången gör han vid 23-00, och sen har han varit så snäll mot sina päron att han sovit hela natten med avbrott för en matpaus.

Alltså en otroligt snäll liten bebis som just nu verkar tycka att livet utanför magen är rätt skönt.

Här  kommer lite bilder från senaste dagarna...










9 kommentarer:

  1. Han är bedårande söt eran Olle vilken goding och så nöjd och snäll.Ha nu en skön helg med familjen.Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Han är så söt jag har tårar i ögonen vid datorn, haha...
    Hoppas vi kan få till en fika till veckan, jag vill snosa sönder den lilla gullungen <3

    SvaraRadera
  3. Ni har verkligen fått en guldklimp , det var så gott att få hålla han en stund igår.
    Ha nu en trevlig helg . Kram kram . faster Gunilla

    SvaraRadera
  4. Han är verkligen super söt! Helt bedårande! Kraam till er!

    SvaraRadera
  5. Vicken goding! Ha en bra helg önskar jag er. Snosa på o må gott :-) Kram Ida

    SvaraRadera
  6. Oj oj oj vad han ser go ut!! Kram på er hela familjen // M Rinaldo

    SvaraRadera
  7. TACK så mycke för igår fam Lindgren.
    Vi har nu fått träffa den nya släktingen OLLE.
    Goa fina Olle verkade vara mycke nöjd med tillvaron,gick från arm till arm och sa inte ett knyst.
    Kom fram till att han är bra likt sin storebror :)
    Kramar från Lena o Hasse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att ni ville komma! Alltid mysigt att träffa er:)

      Radera
  8. Hej! Grattis till Olle, Han är verkligen gullig, han liknar dig Maria och Peter! ;) Lycka till och ha det bra, Kram Jonna♥

    SvaraRadera