fredag 9 mars 2012

Vår dag på barnakuten...



Just nu har vi mellanlandat hos syrran i Karlstad .Julia har tokslocknat i Malins säng och ligger och sover så gott. Jag tog mig också en powernap alldeles nyss,-helt slut är vi båda två efter alla sjukhus besök de senaste dagarna.






Idag har vi alltså varit på barnakuten hela dagen och tagit prover, och flera läkare har pratat med oss och klämt på Julias mage och undersökt hur stor mjälten egentligen kan tänkas vara...
Idag tog de 4 rör från Julias arm, och jag måste säga att ungen är tålig! Hon blinkar inte ens när de kommer fram med nålen!

Proverna som togs visar på fina & helt normala värden. Men varför mjälten är svullen & förstorad har de ingen aning om. Allt annat är ju helt normalt. 
Vi kommer att få göra en datatomografi (vet ej hur det stavas) inom en eller ett par veckor (eftersom hon inte svävar mellan liv & död är hon iget akutfall, därav väntetiden...) av buken,och har hon fortfarande lika ont, och mjälten fortfarande är förstorad så kan det bli aktuellt att ta bort den.

Det är ändå skönt att veta att det inte är något "jättefarligt" hon är drabbad av och den stora saken i det hela är att hålla smärtan under kontroll.

Efter de här dagarna som vi har varit i kontakt med sjukhuset i Torsby och Karlstad så är jag och Julia lite konfunderade- Vart håller alla svenska läkare hus? Har de flytt utomlands? Vi har inte sett till en endaste en!

Vi har träffat 7 olika läkare och det har varit en blandning av polacker, araber, en tysk och ryssar. De är säkert jätteduktiga i sitt yrke, men de kunde gärna få ta några språklektioner till:)

Nu ska syrran snart bjuda oss på Tacos och jag ska väcka Julia så hon får något i magen innan vi far upp till Sunne igen.

Imorgon ska jag försöka att skriva om något som inte har med sjukdomar att göra:)

Trevlig fredag på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar