tisdag 23 februari 2010

Snart mera mössor...

Idag på lunchen har Lena fräschat upp mina kunskaper i virkning.
Jag virkade mycket när jag var yngre och var hos farmor och farfar på helgerna. Farmor är en sådan där riktig handarbets gumma som inte kan sitta framför TV:n utan något i händerna, och jag ville inte vara sämre. Men det var då...ungefär 25 år sen alltså. Men efter lite trixande med virknålen så kom jag ihåg. Luftmaskor, fastmaskor och så. Men det är inte helt lätt än...Jag gissar att mina mössor inte kommer att bli klara på en kväll som Lenas.

Jag var "tvungen" att ta en tur in på handarbetsaffären idag igen. Jag såg några fina garner igår som jag också vill göra mössor av.
Fina färger med lite paljetter i. Till mig och min lilla Julia.

3 kommentarer:

  1. Tjena va kul att hitta din blogg !!!!
    Herregud va stora barna har blivit =)
    Kram titti

    SvaraRadera
  2. Snart blir det du som säljer mössor på marknader istället för att köpa :-)

    SvaraRadera
  3. Vad fint kort på huset! Kram

    SvaraRadera