söndag 21 februari 2010

Halvvägs..

..genom tredje boken. Och de är så bra! När jag inte läser så går jag och längtar tills kvällen då jag kan ligga och läsa länge utan att bli avbruten. Jag ska försöka att klämma den fjärde boken den här veckan, eftersom det är Madde på jobbets böcker jag lånat, och hon lämnar oss på fredag för att gå på en lång mamma ledighet. Så mitt mål är att vara klar tills på fredag.

Men idag har jag tagit en paus från läsandet och umgåtts med familjen istället. Och jag har tillochmed stuckit näsan utanför dörren fast det är -15 grader och blåser så att det känns som att det är -30. Brr.
Men jag kände mig manad att dokumentera och föreviga all snön som kommit de senaste dagarna.
Jag kan verkligen inte minnas att jag någonsin sett så här mycket snö på våran breddgrad.
Peter har haft fullt upp hela förmiddagen med att skotta, och röja undan all snö som ligger på garage, och altantaket. Och vallarna är verkligen höga!

Så här såg det ut på baksidan i somras:


Och så här ser det ut idag:


Härliga kontraster!

Så här ser det ut runt vårt hus just nu:

Framsidan



Baksidan




På väg upp till förrådet



Vi matar fortfarande rådjuren som stryker omkring på området. De stackarna har snö en bra bit upp på magen när de går över vår gräsmatta. Det känns som vi gör en välgärning är vi utfodrar dem, och de kommer troget varje dag. Havregryn och potatis skal verkar vara deras favoriter.



Vad har vi hittat på för övrigt den här helgen då?
Jo, i fredags var vi bjuda på Raclette mat hos mamma. Mums! Så gott- och så socialt att sitta och tillaga maten direkt vid bordet. Fuderar skarpt på att införskaffa en egen Raclett grill att ha till sommaren och anväda på altanen.



Igår kväll var det dax för Melodifestival kväll hos Falkarna, som var hos oss förra helgen.
Julia och Clara stog även denna kväll för uderhållingen när röstningen var avklarad på TV:n De pressade in oss allihopa i Claras lilla rum och hade en alldeles egen show.
Ambitiösa som de är hade de gjort "program kort" så att de inte skulle glömma något av sina nummer...men betalningen hade de visst glömt bort, så alla fick gå in gratis.





Nej, nu är det dax att tända en brasa i kaminen. Den här himla blåsten gör att det drar iskallt på golven, och jag fryser fast jag har dubbla sockar på mig.

1 kommentar: