söndag 14 juni 2015

Lägesrapport...

Så var jag och Olle hemma igen efter vår lilla tripp till Östergötland. Jag skulle nog inte skrivit om att resan dit gick så himla bra, för hemresan blev lite tvärtom, den gick INTE bra, och det var mitt fel. Körde vilse och hamnade i Laxå, Degerfors osv vilket resulterade i att det tog över en timma extra att åka. Kanske inte så farligt tänker ni då, men har man en lite kille i bilen som inte gillar att åka så är en timma en hel evighet. Nerverna fullkomligt dallrade på utsidan av skinnet på mig när vi sladdade in hemmavid. Men hem kom vi, och det är jag glad för! Nu blir det inga mer långa utflykter på ett tag!

Nån dag efter vi kom hem så åkte Olle på feber. Riktigt hög feber dessutom! Fredag kväll toppade han med 41,2 grader och jag ringde rådgivningen som sa åt oss att åka in akut för en bedömning. Det var riktigt läskigt eftersom han bara ville ligga och sova och inte orkade med någonting! Vi packade väskorna och förberedde oss på en natt på akuten eller barnavdelningen- kalla kårar, inget ställe jag vill besöka igen!På de 20 minuter vi gjorde oss iordning så vaknade Olle, fick lite mer alvedon och febern började sjunka ner mot 40 så vi beslöt oss faktiskt för att avvakta med att åka in. Han åt och drack och kändes mer stabil. Och igår lördag framåt kvällen blev han feberfri. En klassisk (men hög) tredagarsfeber...
Allt frid och fröjd tills idag när jag plockade upp honom efter middagsvilan - då var han prickig! Hela magen och ryggen är täckt av röda "fräknar". Framåt kvällen har det blivit fler och mera intensivt röda, men det verkar inte klia, och han är pigg som en mört! Även nu väljer vi att avvakta och konsulterar BVC imorgon. Akutmottagningar vill vi helst slippa!
Kollar man på internet bilder så ser det ut som mässling eller röda hund, men då han saknar övriga symtom från dessa sjukdomar så gissar / hoppas jag att det är sviter efter febern.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar