måndag 1 juni 2015

Ikea

Ikväll fick det bli en tur till det blågula varuhuset för att kompletteringsköpa till nya lägenheten. Fick mamma med mig, och tur var väl det, för oh my så stora paket det var. Två vällastade vagnar fick vi med oss ut nån minut efter att de stängde för kvällen. 
Jag skulle egentligen ha lånat jobbets sprinterbuss, men pga dubbelbokning så fick det bli Volvon istället. Bättre det än ingenting resonerade jag.
Och om ni inte visste det så sväljer en V-70 både garderober i 201 cm höjd, höga Billy bokhyllor, mössor av garderobsdörrar, och en hel del annat...
Knökfullt skylla man kanske kunna säga, och vi var SÅ nöjda med att vi faktiskt fick in allt och att luckan gick att stänga!



Mamma och jag är faktiskt ganska lika på det viset att vi är väldiga optimister. Allt får om man bara vill liksom:)
Hade någon av det manliga könet varit med hade vi säkert fått göra att "det där går aldrig in"... 

Att vi sen fick sitta som packade sillar på hemvägen är en annan sak:)


Vi höll på att dö av skratt för det var så trångt! Knappt jag kunde lyfta fötterna för att koppla och växla...


 

4 kommentarer:

  1. Happy to see you laughing :) Take care :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. hahaha! OM jag har testat hur mycket en Volvo slukar :D BÄST är dom :))

    SvaraRadera
  4. Härliga optimister! På en känd byggfirma var det en dam som också sa, att det går in och så smällde hon igen bakluckan och framrutan sprack...

    Kram på dig!

    SvaraRadera