fredag 12 mars 2010

På väg

Jag blev så glad igårkväll. Peter är på jobbresa och han råkade ha ett sent möte i Örebro igår, och idag är det möte i Motala. Och då befann han sig alltså mitt emellan min farmor & farfar. Så igårkväll åkte han och farmor till sjukhuset och hälsade på farfar. Han mår efter omstädigheterna ganska bra, och benet verkar läka ihop fint.Han skickade med Peters hjälp en liten hälsning via mobilen.




Just nu sitter jag på tåget till Stockholm. Och om jag ska vara ärlig så har jag det jättebra! Jag reser i 1:a klass (kostade bara 40 kr extra mot 2:a klass), så jag har internet, och har precis blivit serverad en god frukost med bröd, jos, yougurt och kaffe. Det är inte så dumt alls att vara på jobbresa!
Barnen har precis ringt och meddelat att de vaknat själva, och sitter och har mysmorgon i soffan framfr TV:n med frukosten.

Det är första gången de vaknar själva hemma utan vuxen, men det verkar gå smidigt ändå. Det känns faktiskt lite knepigt att de brjar bli så stora tt de inte är så "beroende" av mig och Peter längre.

Nu ska jag försöka att sova någon timme. Jag fick gå upp kl.4 imorse och mässan håller på till kl.8 ikväll så det blir en låååång dag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar