torsdag 11 mars 2010

Lite av varje från den här veckan

Livet snurrar på ganska fort just nu, därför blir det inte så mycket bloggande som jag kanske skulle önska hinna med.
Det är tokmycket att göra på jobbet. Och hemma är det full rulle med Cupförberedlser.
Victors hockeylag anordnar en Cup i helgen här i Sunne, och Peter är Cup general. Vilket betyder att det är massor att förbereda innan alla lag anländer på lördag morgon. Telefonen surrar varm på kvällarna, och datorn är ständigt på...

Själv struntar jag i Cupen och åker istället på jobbresa till Stockholm. Det är Vildmarksmässa i Älsvsjö och jag och några kollegor ska representera Tentipi i vår egen monter vilket ska bli jätteskoj!
Vi har fått nya kläder inför det här uppdraget, så vi kommer att vara identiska. Hihi. Bilder från det kommaer, lovar!

För övrigt den här veckan så känns det att våren är på G. Det rinner rikligt från hustaken och snön smälter undan mer & mer. Nu i eftermiddag har vi faktiskt suttit ute på jobbet och tagit en fika i solen. Inte jättevarmt, men inte svinkallt heller.


Hemma på Floragatan börjar rabatterna anas under all snö.





Lite vardagslyx har jag också unnat mig.
Mattias på jobbets söta fru Johanna, som är utbildad hudterapeut, har gjort en manikyr på mig. Vilket var SÅ välbehövligt. Jag har lagt mig till med stora valkar i händerna, samt otroligt trasiga nagelband efter allt lagerarbete på jobbet. Packa tält är ingen höjdare för kvinnlig look på händerna alltså...

Johanna fick jobba hårt, och jag tycker resultatet blev över förväntan...nagelbanden är nu nyklippta och fina och händerna känns lyxigt mjuka igen efter allt skrubbande och filande.
Så här blev resultatet



Nästa rapport blir från mässan imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar