torsdag 25 mars 2010

En vanlig förmiddag på Tentipi...

Jag har fått starka klagomål från en kollega som befinner sig på hemmaplan och råkar vara mammledig... När hon lämnade skeppet så lovade både jag och Lena att hålla våra bloggar uppdaterade så att hon skulle kunna följa oss, vad vi pysslar med...och ingen av oss har varit speciellt aktiv på det här området.
Så idag skärper jag mig, och tar tag i det här, så att den gravida kvinnan får sinnesro. Jag fårstår ju att hon längtar något fruktansvärt efter oss allihopa här på jobbet, och är vansinningt nyfiken på hur vi klarar oss utan henne...

Projekt byta lager pågår. Dock i snigelfart...men igår och idag har vi börjat att sätta upp hyllor som vi fyller på allteftersom.
Det är lite som att spela "brickspel. Ni vet ett sånt där man skjuver runt brickor, och bara en ruta är ledig... Man tar alltså en sak på lagret, men måste flytta på 22 andra innan man kommer fram...så det tar TID!
Men vi ger oss inte.

Mina väldigt starka kollegor Richard och Mattias kämpar på med en hylla.



Efter lite lagerarbete är det dax att kolla till plantorna som jag håller på att dra upp. Det går lite trögt eftersom jag ibland glömmer att vattna...men de lever iallafall=)



Den här är jag speciellt stolt över. Det är en änglatrumpet som jag tog skott på förra året, och har övervintrat här på jobbet. För några veckor sen planterade jag om i ny jord och större kruka, och sen bara exploderade nya blad ut. Har jag tur så är samma planta 2 meter hög i sommar. Om jag vattnar alltså...



Julia ha varit konstnärlig på en planteringslåda. Visst blev den fin?



Jaha, det var förmiddagen det...jag hoppas att eftermiddagen blir minst lika kul!

2 kommentarer:

  1. Vilka duktiga kollegor du har...
    Men du, änglatrumpet är väl inte helt lagliga, va? // Kommissarie Inge Vold

    SvaraRadera
  2. BRAAAAA Maria!!! Mer sånt här, jag saknar er som tusan och jag vill ju vara med och veta vad som händer ;-)
    KRAAAAAM

    SvaraRadera