lördag 27 mars 2010

Nyklippt och fredagsmys

Åh, så skönt det är med fredagar! Helt klart veckans bästa dag!

Jag passade på att springa till frissan, som ligger precis berevid jobbet, på lunchen idag. Så här blev resultatet. Lite mera uppklippt, och väldigt stylat med platt tången...



Min fina syster Malin kom upp till oss ikväll. Det är alltid så mysigt när hon och Leo kommer på besök.



Leo tog genast tillfället i akt att härja runt med Victor och Julia. Det är inte en lugn stund i huset när han är här...alltid har han något bus på gång.



Jag hade handlat lite småplock som vi åt före maten.
Fetaosten från Lillängens gådsmejeri är ett måste på fredagarna. Min mamma jobbar där, så hon brukar sticka till oss någon burk då och då.
Hon hade också kokat fikonmarmelad som vi provade ihop med mögelost och baguette, och det var en riktig smaksensation!



Här är min nya favorit pesto, smaksatt med soltorkade tomater. Den är så användbar! Jag brukar ha den på kycklingfile och ungsbaka.
Eller som smaksättare till pastasåsen, eller blanda ner i en äggstanning om jag gör en paj.
Men allra godast är den att äta som den är på en bit crostini. Mmmm.


'
Efter allt småplockande kom vi på att vi skulle baka egna pizzor. Alla fick göra sina egna, och fylla med det man ville. Det blir minst gnäll så, för barnen tycker inte alls om samma saker som vi vuxna.

Leo var en hejare med kaveln. Ända tills det kom ett illvrål inifrån köket...han hade kavlat över sitt eget lillfinger riktigt hårt...stackaren...men som tur var gick det över snabbt och han kunde fortsätta kavla, fast med fingrarna indragna...



Hela kösbänken var full med olika fyllningar till våra pizzor som blev riktigt smaskiga.

2 kommentarer:

  1. Frissan gjorde ett bra jobb :-) Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Fina Maria!
    Det blev jättebra!
    Kram Kajsa

    SvaraRadera