tisdag 22 juli 2014

Puh!

Oh My god vad vi har rensat och slängt saker idag! En HEL rågad gallerkärra fick vi ihop... 




Saker från flera decennier... Ja, tillochmed hundratals år. 
Vi hittade gamla konfirmations biblar från 1800-talet som tillhört farmor och farfars far & morföräldrar... Gamla kort, böcker, fiskesaker, gardiner mattor, möbler, sladdar i parti och minut mm.mm men nu är det alltså rensat och fint och ett helt förråd fick vi tomt.
Lite kul att en kompis/ granne till farmor kom och passade Olle när vi höll på i källaren. Hon var så redig och go mot honom så jag var inte alls orolig. När vi sen frågade hur gammal hon var så visade det sig att hon var hela 88 år! Inte bara farmor som är krutkärring här i området:)

Nu pustar vi ut på soffan efter en god middag och bara det slutar att regna så ska vi åka oh ta ett dopp i sjön.

Och så kan jag berätta att Olle höll sina rutiner inatt. Han sov till 4.45, då fick han en flaska välling och somnade om till 8.30. Jag tror han har en inbyggd mat & sovklocka som han följer...Snäll är han mot oss iallafall vår lilla dregelpelle...:)



2 kommentarer:

  1. Oj så skönt att rensa... jag MÅSTE verkligen göra detsamma. Trots att jag gjort mycket vid flytten så är det mycket kvar. Det blir så många beslut som ska tas att jag till slut inte orkar. Nu är det semester, så nu bör jag orka bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till Lena, hoppas du tar dig igenom renseriet, det är ju så skönt efteråt när det är klart:)

      Radera