tisdag 29 juli 2014

Gomorron tisdag!

Hallå där! Hoppas ni har det bra i värmen!
Idag har vi faktiskt tagit oss ut till stranden- tidigt också! Jag hade en tidig tid hos tandläkaren och när vi ändå var uppe och igång så stack vi iväg innan den värsta värmen hann komma.
Vi befinner oss vid By och badar alltså i Fryken. Halva stranden är i skugga hela dagen och jag tror detta kan bli bra för Olle. 


Vi var faktiskt här i går kväll och "provbadade" och vattnet var riktigt fräscht! 

Igårkväll...

Och nu på tisdag fm...

Så nu hoopas jag att vi kommer få en skön fin dag här. Helt ensamma är vi än så länge :) Olle ligger och jollrar på en filt och pratar med sina gosisar. Peter läser dagens tidning och jag ska strax ta dagens första dopp.




Senaste dagarna har jag känt mig helt ur form! Det här med att gå inne en hel dag när sommaren är som varmast är lite deprimerande faktiskt. Ska bli skönt med en dag utomhus! 
Sen har jag flera människor runt mig som har en tendens att använda mig som slaskhink eller bollplank...Jag får höra en massa saker  som jag egentligen inte vill höra på. Igår rann bägaren över och jag kände att jag verkligen inte orkar mer! Dags att sätta ner foten och säga ifrån och hitta saker som ger mig energi istället. 
Att höra om andras problem spär bara på mina egna bekymmer, jag orkar inte värja mig mot det jag hör utan det blandas liksom ihop med den allmänna sörjan som jag brottas med varje dag. 
Jag hoppas folk runt mig respekterar detta. 

Nu- dax för första doppet denna varma tisdag!

3 kommentarer:

  1. H en skön dag vid By där är fint

    SvaraRadera
  2. Jaaa..själv gjorde jag tvärtemot vad ni gör.... Ligger just nu inne i soffan med fläkten på högsta nivå ;)) Fick helt plötsligt nog av värmen! Men ikväll blir det bingo i kvällssolen. Ha en mysig dag vid sjön. Kram /Anna-Karin L.

    SvaraRadera
  3. Ja det blir mycke bad dessa fantastiska dagar,senaste dagarna har ju varit bättre inte riktigt lika kvalmigt.
    Härligt att ni har funnit en bra badplats som funkar för goa Olle.
    Fina bilder på Olle i dina inlägg:)
    Självklart ska du säja till om folk blir jobbiga och förstår de inte dä så är det inte mycke bevänt med så kallade vänner.
    Kram/ Lena svägerska

    SvaraRadera