onsdag 23 juli 2014

På väg hem...

Så var vi på väg hem igen efter några mysiga men ganska arbetssamma dagar hos farmor. 
Jag önskar vi bodde närmare varandra så jag kunde hjälpa till lite mer. Hon och farfar har gett mig så mycket genom hela livet så jag tycker det är lite skönt att få hjälpa dem ( eller farmor nuförtiden) med sånt som inte orkas med längre...men jag önskar att hon hade fler som kom och hjälpte henne med småsaker, som tex fönsterputs, byta glödlampor mm. Nu håller hon själv på och klättrar på trappstegar och gör såna saker, och balansen är inte den bästa...Jag har tvingat henne att alltid ha en väninna hos sig när hon håller på så hon inte trillar och blir liggande. 

Men nu är det rensat och klart och som belöning igår efter allt slit bjöd farmor på god mat, och sen åkte vi och köpte en varsin glass. Vi gav Olle pyttelite men uh vad äckligt han tyckte det var! 



När Olle somnat för kvällen tog jag och Peter ett kvällsdopp i sjön Gron. Så även om det var en jobbig dag så mådde vi ändå gott:)

Idag följde vi med farmor till Lunddalen där PRO har utflykt med tipspromenad och Bingo varje onsdag under sommaren. Vi drog ner medelåldern rejält! hehe
Lite kul när gamlingarna spelade bingo och gång på gång sa "jag hör inte.." En dam satte sig precis framför utroparen på rullatorn ..:) Alla sätt är bra...


Vi drack kaffe och mumsade på bullar medan vi spelade bingon, och faktiskt så vann både jag och Peter ! 2x5:-




Efter utflykten vare Olle jättetrött så då passade vi på att åka hemåt mot Värmland igen! Borta bra men hemma bäst! Och att åka bil när han sover är det allra bästa. 


Nu längtar jag efter att få ge Victor en stor kram! Första gången han är ensam hemma när vi är bortresta!

1 kommentar:

  1. Hihi vilken rolig min på Olle när han fick smaka glass :-D. Verkligen inte gott.

    SvaraRadera