fredag 25 november 2011

Lite pyssel och fix inför 1:a advent...


Åhhh, nu njuter jag av att få göra fint till 1:a advent!
Tänk att det är lika kul att pyssla och fiffa med blommor och julsaker varenda år. Men det kanske är för att man inte har sakerna framme jämt, utan bara 1 månad varje år som det är så himla kul?

Hemma har jag en del nytt julpynt i år som jag köpt på Åhlens.


Bla de här bokstäverna, som går att ställa lite vartsomhelst.
Just nu står de i matrummet på en tavlellist.

Hyacinter är min absoluta favorit bland alla julblommor!

De är så söta med sina bulliga knoppar, och när de sen blommar luktar det ljuvligt.
Här har jag bara ställt hyacinten på ett tunt lager med sten, och sen bäddat in allt i grönmossa.

 Ytterligare en knubbig knopp!

 Och igårkväll bakade jag och Julia lussebullar.
 Jag gör mina som vanliga bullar med mandelmassa, vaniljsocker och smör som fyllning.

Men Julia ville absolut baka vanliga lussebullar. En hel plåt fick hon ihop. Visst blev de fina!


Även jobbet behövde piffas till, och nu har en glaskub blivit en mysig lampa med en ljusslinga, och så några hyacinter även här:)


Imorse tog jag och kollegan Anna initiativet till fredagsmys på morgon fikat, och bjöd på glögg och pepparkakor, med levande ljus. Riktigt mysigt och jag tror det var uppskattat av alla.
Anna och jag är förövrigt de enda tjejerna på bygget, och vi är lite pyssliga båda två och gillar att ha det rent och snyggt på jobbet.
Ordning och redan & var sak har sin plats...

Den beskrivningen stämmer definitivt inte in på damen som jobbade här före oss...så ibörjan blev vi lite retade för att vi "piffade" lite här och där. Men nu tror jag alla gubbar börjat vänja sig, och tillochmed uppskattar det vi gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar