fredag 18 november 2011

Bäver!



Usch och fy vilket gråmulet väder det är idag. När jag kollade på väderleksrapporten för de komman de veckorna så verkar det som om det kan komma lite, lite snö i början av nästa vecka. Det skulle vara helt underbart att få ett vitt pudertäcke över allt som just nu är grått, brunt och tråkigt!

När Pixi och jag tog en promenad tidigare idag, så hittade jag det här nere i dalen bakom vårt hus....




 Hmmm....ser inte det här ut som bäver spår...

 Och det är inget dåligt träd den gett sig på heller! Stora bitarhar den tuggat bort, så den måsta ha riktigt kraftiga gaddar!

 Och se där...ett träd till.
Och den har gnagt ganska högt upp också. Nästan en meter upp på stammen.

När jag gick vidare en liten bit så fick jag syn på vad jag tror är själva boet...
Och allt det här precis 50 m bakom vårt hus.
Man kanske skulle ta & starta bäversfari?...:)

1 kommentar: